Reklamy a nasze urządzenie mobilne

29 Październik, 2018

W czasie użytkowania swojego smartfona niejednokrotnie natrafiamy na aplikacje zawierające reklamy w postaci obrazkowej lub wideo. W ostatnich latach popularność „ad-blockerów”, czyli programów usuwających reklamy drastycznie wzrosła.

Według dokumentu organizacji National Bureau of Economic Research w 2012 roku oprogramowanie blokujące reklamy było zainstalowane na zaledwie 39 milionach urządzeń na świecie. Ten trend zaczął rosnąć by w 2015 roku osiągnął 198 milionów instalacji. Według raportu PageFair w grudniu 2016 około 600 milionów urządzeń z czego ponad 308 milionów mobilnych posiadało blokady reklam. Wystarczył zaledwie rok żeby reklamy były usuwane na ponad trzykrotnie większej ilości sprzętu niż dotychczasowo. Prawdopodobnie jednym z powodów jest, że ponad 50% z grupy blisko 10 000 badanych aplikacji z Sklepu Play i Amazon App Store zawiera reklamy.

Programy

Jak widać większość nie chce mieć wielkiej tablicy ogłoszeniowej na swoich urządzeniach. Zastanówmy się nad programami, które umożliwią nam ich zablokowanie:

Warto pamiętać że poza wyżej wspomnianymi programami istnieją setki, jak nie tysiące innych które blokują lepiej lub gorzej. Po instalacji nasze marzenie o świecie bez reklam powinno przybliżyć się do rzeczywistości.

Źródło:
„Will ad blocking break the internet?” – Ben Shiller, Joel Waldfogel, Johny Ryan – NBER Working Paper 23058, Luty 2017 – s. 4
„AdSplit: Separating smartphone advertising from applications” – Sashi Shekhar, Michael Dietz, Dan S. Wallach – USENIX, Uniwersytet Marsha Rice’a, Sierpień 2012 – s. 2. 
„The state of the blocked web 2017 Global Adblock Report” – PageFair, Luty 2017 – s. 4-5